Zdrowie i szczęście

czwartek, 31 marca 2016

Kasza gryczana z burakami. Wegańskie danie

Kasza to wspaniałe zródło białka, witaminy B1, B2, P i PP, a także soli mineralnych, takich jak magnez, wapń, fosfor, żelazo, cynk, nikiel, kobalt, miedz, jod oraz bor.
Burak natomiast jest zródłem kwasu foliowego, witaminy C oraz witaminy B1. Buraki zawierają dużo pierwiastków mineralnych, takich jak: żelazo, magnez, wapń, potas, sód, mangan, miedz, fluor, chlor, cynk, lit, bor, molibden, kobalt, a także rzadko spotykane w warzywach cez i rubid.
Na zdrowie :)

Kasza gryczana z burakami

Składniki:
  • buraki
  • kasza gryczana
  • cebula czerwona
  • oliwa z oliwek
  • ocet jabłkowy
  • sól
Buraki obrałam, pokroiłam, polałam delikatnie oliwą z oliwek i octem jabłkowym. Odpowiednio przygotowane buraki wstawiłam do piekarnika na 50 min, temp 180°C. 
W międzyczasie ugotowałam kaszę gryczaną w lekko posolonej wodzie.
Cebulę pokroiłam na drobno i podsmażyłam na oliwie.
Do ugotowanej kaszy dodałam cebulę i buraki.


       

0 komentarze:

Publikowanie komentarza